Therapiedag 4 - 29 juni 2017

29 juni 2017 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Hallo allemaal.

Vandaag een stukje van (oma) Ank.

Ik ben een blij - en dankbaar mens, dat ik weer een Dolfijn ondersteunende therapie van Nora mee mag maken. Wat een belevenis!!

Het is geweldig om te zien hoe gelukkig Nora, Sepp en Astrid zijn. Nora oefent hard en met plezier. Sepp geniet van alle dieren die hij ziet. Eergisteren zei Sepp uit het niets ineens: Oma, als dit mijn laatste dag zou zijn, was het mijn aller leukste dag ooit!! Nou dan moet je wel even slikken hoor!

De therapie van Nora in het water was weer leuk om te zien. Wat zijn we blij dat Astrid en Sjors zo doorgezet hebben om Nora haar zwem A diploma en haar B certificaat te laten halen. Het heeft heel veel uren en jobs geduld gekost, maar nu zien we haar echt zwemmen met Chabelita.

Er is vandaag weer geoefend voor Nora’s mond motoriek. Ze vind dat niet echt leuk, ze krijgt er pijn in haar kaken van. Haar mond wijd open doen blijft een probleem. Ze moest zeggen, waar Merel haar tong aan raakt en dat valt voor Nora niet mee. Wij krijgen ook door Merel uitgelegd, hoe het komt dat Nora slecht kan kauwen en haar eten koud laat worden voordat ze gaat eten. Warm eten vindt haar mond/tong niet fijn. Ook is er vandaag weer gewerkt aan de spierkracht van Nora’s handen. Nora, maar ook wij krijgen weer tips hoe wij haar kunnen helpen en haar kunnen leren om thuis te oefenen.  Gelukkig blijft Nora enthousiast, vooral omdat ze veel complimenten krijgt als ze een opdracht goed heeft uit gevoerd.

Sepp heeft vandaag kano gevaren en hij vond het weer heel leuk om met Laura spelletjes te doen.

Na de lunch hebben de kinderen uitgerust en gezwommen. Om 16.00 uur zijn we naar Willemstad gegaan. Gewinkeld en natuurlijk foto’s gemaakt op de Pontjesbrug.

Ik vind het knap dat Astrid zo makkelijk en goed rijdt hier. Want verkeersregels kennen ze hier niet echt!! Er lag nog flink wat water op de slechte wegen, vannacht heeft het hard geregend. Vandaag was het weer prachtig weer. Misschien komt het omdat we in Nederland al van dat warme weer gewend waren. We kunnen allemaal wel redelijk tegen de warmte hier.

Ik geniet elke dag van Astrid en de kinderen. Sepp en Nora spelen leuk met elkaar, dat is fijn om mee te maken.

Morgen komt Sjors aan en ik ga zondag weer naar huis. Zaterdag zie ik gelukkig nog de family swim. Dan probeer ik met Nora foto’s te maken, als Astrid, Sjors en Sepp met Chabelita mogen zwemmen.

Lieve mensen, ik stop er mee: Het is geweldig hier en we genieten iedere dag met elkaar!!!

Groetjes van ons allemaal, Ank.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Sabine:
    Hallo Ank,
    Wat leuk om ook iets van jou te lezen. Ik lees terecht het verhaal van een trotse moeder en oma. Echt mooi en bijzonder, zowel voor Nora, als voor jullie!!
  2. Groepbba:
    hallo nora,
    Jennifer heeft ons net cadeautjes gegeven omdat ze weggaat.
    We hebben er ook 1 voor jou, die krijg je volgend schooljaar.
    Wil je weten wat het is....?
    Gisteren hebben we de afscheidsoptreden van Bbc gezien. Het was heel leuk.
    We hebben een paar vragen voor je.
    Heb je het daar leuk?
    Welke dolfijn vind je het liefst?
    Welke dolfijn staat op de foto?
    Hoeveel graden is het daar?
    groetjes van ons en een klein kusje op je neus.
    En natuurlijk ook de groeten aan de dolfijn.
  3. Wilma Degeling:
    30 juni 2017
    Leuk om ook jouw kant van het verhaal te lezen, Ank!
    Ik kan me goed voorstellen dat je geniet en dat je vooral ook heel trots op Nora, Sepp, Astrid en Sjors bent.
    Groeten voor jullie allemaal.
  4. Mandy:
    30 juni 2017
    Wat super om jullie verhalen te lezen en wat doe je het goed nora
    Natuurlijk sepp Astrid en oma ook
    Geniet ervan en zeker dat Sjors ook komt
    En spannend hoe het allemaal gaat met nora
    Veel plezier allemaal
    Groetjes van de kapsters
  5. Familie Schalke:
    30 juni 2017
    Wat super om te lezen!!! HEerlijk om te lezen dat jullie zo ontzettend genieten!! En wat gaat Nora goed zeg! Lieve groeten van ons allemaal
  6. Tycho :-):
    2 juli 2017
    hoi sepp ,wat een leuke foto's
    hoi nora , ik vind het knap wat je met de dolfijnen doet
    veel plezier in Curcacou