Therapiedag 2 - 27 juni 2017

27 juni 2017 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Vandaag de tweede therapiedag. Wij hadden er allemaal weer veel zin in! Vooraf kort gesproken met Merel en Nora is direct met Elise (de tweede (ergo)therapeut) naar binnen gegaan om een start te maken met de therapie. Nora heeft uit een bak met bonen, kaartjes moeten zoeken en deze vervolgens moeten bekijken en in de juiste volgorde moeten leggen. Dit ging erg goed. Merel probeert Nora zoveel mogelijk zelf te laten doen. Als het niet lukt, mag ze hulp vragen, alleen dan nemen ze het niet over, maar krijgt Nora de kans om de taak met zo min mogelijk hulp alsnog zelf te doen. Hierdoor krijgt ze toch de handeling mee en kan ze er wel mee oefenen. Best een lastig punt, want Nora vraagt graag hulp en wij moeten altijd opletten, dat wij niet teveel voor haar doen. Verder zijn ze aan het proberen om Nora twee dingen tegelijk te laten doen, om het extra lastig te maken. Bijvoorbeeld met Nora praten tijdens het wetsuit aantrekken. Heel lastig voor haar, maar het lukte toch!

Sepp werd ondertussen opgehaald door Laura en ging naar de dolfijnenshow en een spelletje doen. Sepp wilde graag, dat mama of oma even mee zou gaan. Dit mocht en oma heeft zelfs een potje gewonnen met de bingo! Ondertussen kon ik weer bij Nora kijken. Wat is het geweldig om haar in het water en op het vlot aan het werk te zien. Ze is zo vrolijk en blij! Natuurlijk moet ze hard werken, maar ze doet ontzettend haar best en geniet er volop van. Leuk om te zien is, dat ze steeds meer dingen met Chabelita alleen durft te doen. Kijk maar naar het filmpje! Op het dok is er vooral gekeken naar de mondmotoriek. Nora heeft weinig controle over haar tong en voelt ook slecht hiermee. Hierdoor knoeit Nora regelmatig als ze eet of is het bijvoorbeeld lastig met tanden poetsen of een kaarsje uitblazen. Hier gaat de komende tijd aan gewerkt worden. De tandenborstel gaat binnenkort mee, zodat dit ook geoefend kan worden! Na afloop van de watersessie gaat Nora douchen. Ze wilt graag zelf leren douchen en haren wassen. Een prima doel, waar nu iedere keer aan gewerkt wordt. Ze nemen alles stap voor stap door en zijn er al druk mee aan het oefenen.

Uiteindelijk twee stralende kinderen na afloop! Nora weer blij en trots op alles wat ze gedaan heeft en Sepp ook blij en trots, omdat hij de flamingo’s mocht voeren!

Vanmiddag hebben wij lekker rustig aan gedaan bij het zwembad en op het strand. Om half 6 werden wij weer verwacht voor een gezellige borrel met het personeel van het CDTC en alle ouders en kinderen die op dit moment therapie volgen. Het was leuk en gezellig en natuurlijk fijn om andere ouders te spreken. Daarna heerlijk op het strand gegeten en toen snel naar huis. Nora heeft haar rust echt nodig, want het is hard werken voor haar!

Sepp heeft hieronder een stukje geschreven voor groep 5.

Bedankt voor alle leuke reacties!

Groet,

Astrid, Ank, Nora en Sepp

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hallo groep 5,

Ik heb het heel gezellig hier. Tot nu toe is het heel mooi weer.

Ik heb al veel dieren gezien. Ons huis heeft in de tuin een zwembad.

Ik heb gesnorkeld in de zee met mijn moeder en toen een hele lange vis gezien.

Vandaag ben ik naar de dolfijnenshow geweest en ik mocht de flamingo’s voeren.

Morgen mag ik bij Nora meekijken bij de dolfijnen. Dan mag ik op het vlot erbij zitten.

Ik mis jullie wel hoor!

Groet Sepp

1. Wilma Degeling:
    28 juni 2017
    Ik zit wel niet bij jou in groep 5, maar ik vond het toch ook heel leuk om jouw brief te lezen, Sepp. Net als gisteren die van Nora.
    Zet hem op, Nora! Doe je de dolfijnen de groeten van mij?
    Veel plezier allemaal!
  2. Esther:
    28 juni 2017
    Hoi Sepp ik mis je wel maar ik hoop dat je het leuk hebt ⚽️⚽️⚽️
  3. Fam V kester:
    28 juni 2017
    Sepp ik mis je en ik vond die foto leuk met de hagedis waar je bij stond
    Groetjes Sven
  4. Isa:
    Hoi sepp,
    Het is heel leuk dat je de flamingo's mog voeren en dat je naar de dolfijnenshow ben geweest nog veel plezier groetjes isa
  5. Leonie:
    28 juni 2017
    Je doet het goed hoor Nora!! Ga zo door en maak ook plezier met elkaar!! GroetjesLeonie
  6. Eefje:
    Hoi Sepp,
    Wat leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. Het is fijn dat je zus vooruit gaat.
    Liefs Eefje
  7. Liz:
    Hoi Sepp,

Wat leuk om al jouw verhalen te horen en dat je lekker kan zwemmen en dat het ook goed gaat met je zus. Ik vind het wel jammer dat je er vanmiddag niet bij kan zijn op het kinderfeest.

Groetjes, Liz
  8. Jim v l:
    28 juni 2017
    hoi sepp ik zie op de foto's dat je het heel leuk hebt. ik mis je nog wel maar veel succes nog op Curacao en doe de groeten aan de dolfijnen
    Groetjes Jim
  9. Annelies Wassink:
    Hoi,allemaal.
    Ik heb jullie verslagen gelezen,en alle foto.s gezien .
    Het zag er allemaal heel super uit !! Jullie lijken net filmsterren,
    ik vindt het fijn dat jullie het naar je zin hebben (ik zou best wel even om een hoekje bij jullie willen kijken)nog veel plezier en doe je best Nora,Lieve groet Annelies
  10. Sjors:
    Lieve Fam

Wat onwijs leuk om te lezen. Supertrots op je Noor! Topper!
    En Sepp je doet het goed. O ja Karsdorp voor 17 miljoen naar onze club A.S Roma. Kopen we toch gewoon Totti.

Tot vrijdag, liefs.
  11. Marit:
    28 juni 2017
    Wat super leuk om met jullie mee te lezen!
    Heel veel succes en natuurlijk heel veel plezier!!!!
  12. Opa jan:
    28 juni 2017
    wat leuk dat jullie het zo naar je zin hebben, ik ben elke dag weer nieuwsgierig hoe het gaat met jullie en lees met plezier jullie verhaal. groetjes uit het( koude) westland.
  13. Margreet:
    28 juni 2017
    Nora en Sepp, ik vind de foto's heel gaaf! Heel veel plezier op Curacao :)
  14. Brent:
    Hallo sepp,

Zo te zien heb je het heel leuk daar!
    Nog heel veel plezier!!

Groetjes brent
  15. Tycho :-):
    Hoi Sepp,

Veel plezier met alle dieren. Als je weer gaat snorkelen moet je brood of koekkruimels meenemen het water in dan komen er vanzelf veel vissen.
  16. Witha Scholtes:
    28 juni 2017
    Leuke video Nora. Je deed het heel goed. Super.
  17. Melissa Van der Meer:
    28 juni 2017
    Supergaaf, dat filmpje! Hopelijk worden er weer zo veel als mogelijk doelen bereikt. Liefs
  18. Demi:
    29 juni 2017
    Hoi Sepp

Heel erg leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt.
    Heel veel plezier

Groetjes Demi
  19. Jari:
    1 juli 2017
    Hoi Sepp,

Heel veel plezier, wat een leuke foto's.
    Geniet maar lekker!

Groetjes
    Jari
  20. Tina:
    6 juli 2017
    Hoi sepp vond je het Leuk om de flamingo te voeren.
    En heb je lekker weer vandaag.nog veel plezier.
    Groetjes Tina