Therapiedag 1 - 26 juni 2017

27 juni 2017 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Vanmorgen mochten wij ons (een half uurtje eerder) om 10.00 uur melden voor een eerste gesprek met therapeut Merel. Het was super om haar weer te zien! Nora startte direct binnen, Sepp mocht even met hun mee om een spelletje te doen. Wij hebben zeker een half uur gesproken over Nora, haar ontwikkeling en wat mogelijke doelen voor de komende twee weken kunnen zijn. Ook krijgen wij diverse workshops aangeboden. Samen met Merel hebben wij gekeken welke het beste bij ons zullen passen. Genoeg te doen dus! Sepp werd ondertussen opgehaald door Laura voor het broertjes- en zusjes programma. Aangezien er in de therapietijd van Nora alleen wat oudere broers en zussen zijn, is het programma zo aangepast, dat Sepp morgen samen met Laura leuke dingen gaat doen (zoals het voeren van de dieren in het Sea Aquarium en naar shows kijken). Woensdag mag hij mee op het dok om naar de therapie van Nora te kijken en donderdag en vrijdag gaan ze met de andere broer en zus naar het strand om te gaan kanoën en te gaan snorkelen. Een super goed vooruitzicht dus! Het is natuurlijk fijn, dat er voor Sepp ook zoveel leuks wordt georganiseerd.

En toen was het eindelijk zover, nadat er binnen eerst geoefend is, mocht Nora haar wetsuit aantrekken en liepen ze samen naar het dok. Het is super leuk, dat Nora ook deze keer met Chabelita mag gaan zwemmen! Nora ging snel zonder problemen het water in. Ank en ik konden alles van dichtbij volgen. Natuurlijk moest ze wennen, maar wij zagen haar vooral genieten. Wat super leuk is, is dat Nora mag “helpen” om dolfijn Sami (die nog erg jong is), te “helpen” trainen. Dus ze heeft regelmatig met twee dolfijnen gezwommen of afwisselend met Chabelita en Sami. Merel gaf achteraf aan, dat ze dit expres bij Nora gaan doen, omdat dit goed is voor haar zelfvertrouwen en dit haar (zichtbaar) een trots gevoel geeft. Tussendoor hebben ze op het dok een spel gedaan, waarin om beurten aan elkaar vragen werden gesteld. Het was voor Nora best lastig om iedereen aan te kijken. Ze werd hierin dan ook gelijk gecorrigeerd. Nora koos aan het eind het kaartje met het “springen over de stok”. Leuk, want de vorige keren, koos ze eerder rustige activiteiten met de dolfijn en vond ze dat springen altijd best spannend. De tijd vloog voorbij en na afloop hebben wij weer een gesprek gehad met Merel. Ze is blij met de klik met Nora die er nog steeds is. Ook geeft ze aan, dat Nora erg gegroeid is de afgelopen jaren (letterlijk en figuurlijk). Vandaag stond vooral in het teken van het opnieuw kennis maken en af te tasten wat er de komende dagen gaat gebeuren. Heerlijk om morgen te starten met dag twee!

Nora heeft zelf ook een stukje geschreven. Zie hieronder!

Alle liefs van ons!

Hoi!

Ik vond het super leuk vandaag om Merel weer te zien. Wij gingen binnen een spel doen en toen gingen wij de wetsuit aantrekken. De wetsuit zat binnenstebuiten, dat was moeilijk. Toen gingen wij naar het dok lopen. Toen zag ik Chabelita weer. Wij hadden leuke dingen gedaan bijvoorbeeld fluiten, dan moet je met twee vingers schudden en dat gaat de dolfijn zingen. Chabelita heeft een broertje, Sami, die wordt bijna twee. Sami ging over de stok springen. Dat had ik op het kaartje uitgekozen. Ik vond het super leuk vandaag en ik heb een leuke dag gehad.

Bedankt voor alle reacties! Voor BBA: veel succes op school. Ik mis jullie wel.

Groet,

Nora

1. Monique:
    Lieve Astrid en familie
    Heel veel succes met de therapie en vooral ook genieten van elkaar en het eiland.
    X Monique
  2. Yvon:
    Lieve Nora,
    Wat gaaf dat je weer met Merel en Chabelita kan oefenen! Veel plezier!!
    Lieve groet Yvon&Wilco
  3. Opa jan:
    27 juni 2017
    Wat een leuke dag Nora, nog heel veel plezier , groetjes van oma Irene en opa Jan
  4. Witha Scholtes:
    27 juni 2017
    Wat leuk Nora, dat je weer met de dolfijnen mag zwemmen.
    Heel veel succes en veel plezier met de dolfijnen.
    Lieve groetjes van Aad en Witha.
  5. Wilma Degeling:
    27 juni 2017
    Wat een fijne start was het vandaag! Dat belooft wat voor de komende tijd. Heel veel succes en veel plezier!
  6. Alisha:
    27 juni 2017
    Heyy Nora Wat leuke foto's heb je geplaatst! Ik vind het supper leuk om je verhalen te volgen.

Xxx van Alisha!❤️❤️
  7. Saar:
    27 juni 2017
    Super leuk Nora dat je weer bij Merel zit en met Chabelita mag trainen. Volgende week kom ik bij je kijken. Heb er heel veel zin in. Geniet van alles en iedereen de groetjes. Tot vrijdag!
    Liefs Saar
  8. Tycho :-):
    28 juni 2017
    Hoi Nora,

Heel veel succes met de dolfijn training. We vinden het leuk om de foto's te zien. mooie eiland. Veel plezier met elkaar.