Weekeinde - 01 en 02 juli 2017

2 juli 2017 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Zaterdagochtend was dan eindelijk de family swim! Nora ging met Elise mee om een spelletje te doen. Sjors, Sepp en ik kregen eerst uitleg en daarna mochten wij het water in met Chabelita! Wat is dat toch geweldig zeg! Helemaal voor Sepp natuurlijk fantastisch. Sepp vond het het allerleukte, dat wij een wedstrijdje nat spetteren met Chabelita hebben gedaan, Chabelita had gewonnen :-) Het blijft een bijzondere ervaring hoor! En het is erg leuk om mee te maken wat Nora beleeft in het water. Wij hebben zelfs even mogen snorkelen, echt fantastisch! Nora heeft ook nog aan de kant naar ons gekeken. Ze vond, dat wij het goed deden! Ank en Sara waren onze supporters aan de kant. Na de family swim zijn de kids lekker bij het huisje gaan zwemmen (is erg luxe hoor!) en daarna relaxen aan het strand. Ondertussen proberen wij alle tips toe te passen en Nora continu positief te benaderen en haar zoveel mogelijk zelf te laten doen. Ze mag altijd om hulp vragen, maar dan doen wij het samen, zodat Nora alsnog leert hoe iets werkt, een aanpak die goed werkt. Zo lukte het bijvoorbeeld om zelf een zakje met ketchup zelf open te maken. ’s-Avonds ook nog lekker uit eten, dus al met al een topdag!

Zondag zijn Ank, Nora en ik nog een kijkje gaan nemen bij de aloë vera farm en daarna moesten wij toch echt (oma) Ank naar de luchthaven gaan brengen. Dat was helemaal niet leuk. Nora en Sepp waren er echt even verdrietig van. Nora moest huilen en kon goed vertellen, dat ze verdrietig was, omdat ze het jammer vindt, dat oma weg ging. Het klink een beetje gek, maar eigenlijk heel erg goed! Nora reageert normaal meestal sociaal wenselijk en toont haar emoties niet, nu wel en dat is natuurlijk prima. Verdrietig zijn hoort er wel eens bij, dat heeft iedereen. Wij zijn daarna om op te vrolijken naar de mooie baai Porto Mari gereden. Het is daar zo prachtig! Vooral het snorkelen is fantastisch, heel veel vissen in alle kleuren en soorten en maten gezien. Sepp en ik hebben zelfs een slang gezien! Eng en cool tegelijk.

Wat heel bijzonder was, is dat Nora helemaal met mama naar het vlot ver in de zee is gezwommen. Tussendoor heeft ze zelfs met een duikbril op onder water gekeken naar de vissen. Echt ondenkbaar voorheen! Wij merken echt, dat Nora meer lef heeft om spannende / moeilijke dingen voor haar op te pakken! Vervolgens heeft ze genoten en is ze ook nog eens heel erg trots! En wij met z’n allen natuurlijk ook allemaal. Kijk maar naar de foto’s!

Vanavond lagen de kids weer op tijd op bed, want morgen weer een nieuwe therapiedag! Nora kijkt er al naar uit, ze heeft zelf haar tasje ingepakt en is er al helemaal klaar voor!

1. Familie Schalke:
    3 juli 2017
    super leuke foto's!!! en wat knap van Nora !! Wij genieten mee op afstand! heel veel plezier en veel liefs uit naaldwijk
  2. Wilma Degeling:
    3 juli 2017
    Leuk dat jullie ook met Chabelita mochten zwemmen, Sepp, Astrid en Sjors!
    Vandaag is Nora weer aan de beurt - zet hem op, Nora!
    Wij hadden ook een leuk weekend, maar nu zit ik weer achter de computer om te werken. Ik heb dus even gespijbeld om jullie verhalen te lezen en foto's te bekijken. :-)
    Groetjes uit Rotterdam
  3. Witha Scholtes:
    3 juli 2017
    Wat ziet het er op de foto's geweldig uit, en wat jammer dat oma Ank weer naar huis ging. Nog veel plezier met z'n allen deze week, want het gaat snel voorbij. Liefs van Aad en Witha.
    En Nora zet hem op je doet het super goed.
  4. Ank van Veen:
    3 juli 2017
    Lieve allemaal, ik ben inmiddels weer thuis. Ik heb een goede reis gehad. Wat is het leuk om jullie laatste nieuwtjes te lezen. Fijn dat jullie het, nadat jullie mij naar het vliegveld gebracht hadden, lekker gelijk door gegaan zijn naar een van de prachtige stranden op Curacao. Ik vond het wel een beetje zielig ,dat Nora en Sepp allebei verdrietig waren toen ik weg ging!! Maar nu zijn papa en Sarah er, dat is ook heel gezellig. Veel plezier en succes vandaag met de eerste therapie van de tweede week. Dikke kus van (oma) Ank.
  5. Anne-Mieke Berkel:
    Lieve Nora en familie,
    Iedere dag is het weer een feest om het verslag te lezen en wat doe je hard je best. Ik geniet helemaal met jullie mee. Nog hele fijne en mooie dagen en doe iedereen de lieve groetjes van ons.
    Ps. wat leuk dat oma ook is geweest, wat zal ze hebben genoten!
  6. Winette:
    Hallo Nora,

Wat hebben jullie al mooie stukken geschreven en wat goed dat de therapie leuk is en werkt!
    Wat ziet alles mooi uit op de foto's.
    Heel veel plezier nog de komende week.
    Groetjes Jette, Thije, Peet en Winette