Therapiedag 7 - 4 juli 2017

4 juli 2017 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Wat vliegen de dagen toch hier! Vandaag alweer therapiedag 7. Nora heeft binnen gewerkt aan haar mondmotoriek. Ze hebben blaasspelletjes gedaan. Voordat ze hiermee gingen starten, werd Nora’s gezicht en mond gemasseerd, om de prikkelgeleiding te stimuleren. In het begin vond ze de spelletjes erg lastig, maar ze pakte het goed op en na 10 minuten lukte het wel! Vandaag zijn er foto’s van de therapie binnen (voorafgaande aan de watertijd) gemaakt, zodat jullie daar ook een indruk van kunnen krijgen!

Wij gaan steeds meer effect van de therapie zien. Eerder bemerkte wij al dat Nora veel meer durft (van een hoge glijbaan, snorkelen, in de zee zwemmen etc.), maar nu merken wij toch ook echt dat ze sterker wordt. Het lukt nu bijvoorbeeld om de gesp van de zwemband na de therapie open te klikken. Ook heeft ze veel meer interesse in eten en probeert ze verschillende nieuwe smaken / gerechten uit.

In het water heeft Nora met de duikbril op gekeken naar de vissen en Chabelita. Het blijft voor ons erg bijzonder, dat ze dit gewoon doet. Vandaag heeft ze zoveel gelachen! Lekker gek doen met Merel, Elise en Chabelita, het plezier spat er vanaf!

Na afloop van de therapie weer een fijn gesprek gehad met Merel. Ze schrijft voor ons de spellen op die ze doet, zodat wij hier thuis mee verder kunnen gaan. Ook vertelde ze, dat het tanden poetsen en douchen steeds beter en sneller gaat, wij merken dit ook in het vakantiehuis!

Onze dag ziet er (gemiddeld genomen) zo uit:

-          Nora is rond 07.00 uur wakker neemt haar medicijnen en gaat lekker lezen  of op haar telefoon.

-          Ontbijten en relaxen

-          Om 10.00 uur naar het CDTC

-          10.30 uur Gesprek met Merel

-          Therapie voor Nora / Broertjes- en zusjesprogramma voor Sepp

-          Na afloop weer een gesprek met Merel

-          Daarna lekker lunchen

-          Nora gaat slapen of rusten

-          Gezellig iets leuks met elkaar doen (zwemmen, naar het strand of stad). Ondertussen oefenen wij gewoon verder, door de spierspanning te trainen (door in balletjes te knijpen bijvoorbeeld) of door Nora zoveel mogelijk zelf te laten doen. Wij hebben hier nu ook alle rust en tijd voor.

-          Na het avondeten ligt Nora rond 20.00 uur op bed. Dit is hard nodig, want ze is dan ook echt heel moe!

-          Sjors, Sara en ik zitten als de kids op bed liggen, nog even heerlijk op de veranda na te praten over de dag!

Sepp werd opgehaald door Laura en Kim. Hij heeft de haaien gevoerd! Hoe stoer is dat! Daarna nog gesnorkeld. Hij kan niet wachten tot morgen, want dan is het “dolfijntrainersdag”. Wij zijn benieuwd!

Tot morgen!

1. Judith Van Winden:
    5 juli 2017
    Wat is het toch steeds weer leuk om jullie verhalen te lezen en wat wordt er hard gewerkt. Mooi dat je in zo'n korte maar intensieve tijd zo veel vooruitgang ziet. Geniet er allemaal nog even Van!!
    Groetjes
    Juud
  2. Wilma Degeling:
    5 juli 2017
    Jullie verhalen lees ik iedere dag met plezier - fijn om zo op een afstand mee te maken dat Nora vooruit gaat en dat jullie allemaal zo genieten. Gelukkig voor jullie is het nog niet voorbij...
  3. Nella en marien:
    5 juli 2017
    het is leuk al die verhaaltjes nora goed van jou al die moeilijke dingen te doen en sepp ook fijn die al die dieren verzorgen geniet er van en grortjes van tante nella en ome
  4. Danielle:
    5 juli 2017
    Genieten met een grote G!! Dat doen jullie maar ik ook als ik de verhalen lees! Superdepuper dat er vooruitgang is, knap van Nora.
    Blijf vooral zo doorgaan en heb veel plezier met elkaar!
    Liefs, Danielle (en Marck, stan, Luuk)