Therapiedag 6 - 3 juli 2017

3 juli 2017 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Heerlijk om vandaag weer aan de therapie te beginnen. Nora heeft een spel gedaan met kaartjes waar eigenschappen op stonden. Ze moest hierbij bedenken of dit bij haar past of juist niet, of dat deze eigenschap misschien beter bij Merel of Elise zou passen. Ze heeft mooie kaartjes voor haarzelf gekozen. Ook heeft ze gekeken waar ze nog aan kan werken. Zie foto.

In het water was het weer leuk om te zien, dat Nora zich zo vrij begeeft met Chabalita. Ze heeft geen oog voor wat er om haar heen gebeurd en is vooral druk met het zwemmen en de aanwijzingen die Chabelita en Merel geven. Het blijft iedere keer weer geweldig om naar te kijken. Het mooiste moment van de dag. Sara vond het ook erg indrukwekkend en bijzonder om te zien. Merel laat Nora zoveel mogelijk de planning voor de watertijd maken. Dus eerst zwemmen, welke spellen gaan wij doen met Chabelita etc. Vorige week gebruikte Nora hiervoor het planbord, nu doet ze het uit haar hoofd! Knap hoor! Het is gelijk een goede oefening om zelf keuzes te maken. Iets wat Nora soms best lastig vind. Dit had ze zelf ook aangegeven bij het spel met de kaartjes. Er is ook nog een poging gedaan om te snorkelen. Nora ziet hier best tegenop, maar ze heeft het geprobeerd. Helaas paste de duikbril niet heel goed, dus morgen een nieuwe poging, ze doet dan haar eigen duikbril op. Dit is dit weekeinde al goed gegaan, dus ik ben erg benieuwd hoe ze dat morgen met Chabelita gaat doen. Al met weer veel geleerd vandaag.

Sepp heeft ook weer een gezellige ochtend gehad. Hij heeft een speurtocht gedaan door het sea aquarium en is daarna naar de zeeleeuwen show geweest. Ook hij komt iedere keer weer enthousiast weer terug. Het is voor ons natuurlijk ook erg fijn, dat wij hierdoor zelf rustig kunnen kijken naar de therapie van Nora.

Daarna hebben wij ons getrakteerd op een lunch aan zee. Nora en Sepp zijn zo lief en gezellig. Ze genieten er ook echt van en wij natuurlijk ook.

Vanmiddag ben ik nog weer terug gegaan naar het CDTC voor een workshop over de mondmotoriek / eetproblemen. Ook hier veel uitleg en tips gehad. Nora heeft nog steeds niet een heel goed gevoel in haar mond. Ook kan ze in haar gezicht nog niet veel verdragen en voelt ze niet alles goed. Wij gaan dit proberen te stimuleren, door massage en oefeningen. Heel leuk. Dit is al ingezet in deze therapieperiode, maar het is fijn om hier zelf ook mee aan de slag te kunnen (en dan ook goed te begrijpen waarom je iets doet).

Nora is druk bezig met het maken van een vlog over onze tijd hier. Wij gaan deze binnenkort plaatsen. Het is natuurlijk erg leuk om haar kant van het verhaal te horen. Ze is een echte presentatrice, het wordt erg leuk!

Hieronder de antwoorden van Nora voor haar klas BBA:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hallo BBA,

Ik heb antwoord gegeven op jullie vragen. Dat zijn de schuine letters.

hallo nora,
Jennifer heeft ons net cadeautjes gegeven omdat ze weggaat.
We hebben er ook 1 voor jou, die krijg je volgend schooljaar.
Wil je weten wat het is....?

Ik ben wel benieuwd wat voor cadeautje het is. Jammer Jennifer dat je weg gaat.

Gisteren hebben we de afscheidsoptreden van Bbc gezien. Het was heel leuk.

Leuk!

We hebben een paar vragen voor je.
Heb je het daar leuk?

Ja ik heb het heel erg leuk. Ik heb het heel erg naar mijn zin.

Welke dolfijn vind je het liefst?

Chabelita is heel leuk en lief. Sami vind ik schattig want dat is nog een baby.

Welke dolfijn staat op de foto?

Op de meeste foto’s staat Chabelita. Ze is een meisje. Ze is 10 jaar.

Hoeveel graden is het daar?

Het is meer dan 30 graden!

groetjes van ons en een klein kusje op je neus.
En natuurlijk ook de groeten aan de dolfijn.

Voor jullie ook de groeten. Veel succes de laatste schooldagen.

Kus van Nora

1. Rita wiereijn:
    9 juli 2017
    Hallo jongelui ik wil jullie even bedanken, voor het prachtige en positieve reis verslag. Wij hebben ervan genoten, en een klein beetje vakantie mee beleefd met jullie. Groetjes van rita en tjitze