Therapiedag 10 - 07 juli 2017

7 juli 2017 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Vandaag de laatste therapiedag! Nog 1x hard werken en genieten. Nora is direct met haar collage aan de slag gedaan. Deze is mooi geworden! Ze heeft plaatjes opgeplakt met dingen die te maken hebben met haar toekomst. Leuk om te zien waar haar interesses liggen. Kijk maar op de foto!

Daarna was er een extra lange watertijd om te genieten van Chabelita! Ze hadden weer zoveel lol met elkaar! Heerlijk nog zwemmen, knuffelen, spelen en kusjes geven. En dan komt het moment, dat Nora uit het water stapt en nog 1x zwaait naar Chabelita. Wij zaten met tranen in onze ogen. Wat is het toch snel gegaan! Het was best lastig om afscheid te nemen van iedereen. Wij voelen ons zo begrepen hier, er wordt veel hulp aangeboden en Nora is met sprongen vooruit gegaan. Wij zijn Merel, Chabelita, Elise, Laura, Kim, Niels en Anne dankbaar voor alles wat ze de afgelopen twee weken voor ons hebben gedaan.

Wij zijn ontzettend blij en dankbaar, dat Nora deze therapie weer heeft kunnen volgen. Op oudejaarsavond hebben gehoord, dat Nora de dolfijnondersteunende therapie mag gaan volgen. Wij hadden het nieuwe jaar niet beter kunnen beginnen. Er is een lang gekoesterde wens uitgekomen! En weer is het fantastisch geweest! Nora heeft weer een grote stap vooruit kunnen maken. Dat maakt ons als ouders erg blij en trots. Ook voor Sepp is het een heerlijke periode geweest, waarin hij leuke dingen heeft kunnen doen, maar ook zichtbaar trots was op zijn zus. Wat hebben wij veel geleerd en wat kunnen wij weer aan de slag met alle tips die wij hebben gekregen.

Nadat wij iedereen uitgebreid geknuffeld hadden zijn er nog, leuke groepsfoto’s met elkaar gemaakt. Nora hield zich groot, maar toen wij wegliepen en vanaf de brug nog eens naar het CDTC keken, kwamen de tranen. Wat zal zij het ontzettend gaan missen. Ze is zo intens gelukkig hier!

De komende dagen gaan wij lekker bijkomen, nagenieten en vakantie vieren op Curaçao. Ondertussen oefenen wij met Nora door! Vanavond heeft ze laten zien, dat zelf haar tanden kan poetsen! Zelfs haar voortanden waren helemaal schoon!

Gelukkig hebben wij prachtige foto’s en een video gekregen van het CDTC! Vandaag op dit reislog twee albums met foto’s: van vandaag 7 juli en de mooiste foto’s van het CDTC. Jullie zijn hierbij uitgenodigd om snel langs te komen om naar de film te kijken. Dan kunnen wij jullie bijpraten over onze geweldige tijd hier.

Bedankt voor alle steun van iedereen! Niet alleen tijdens deze reis, maar gewoon ook in Nederland. Wij zijn gezegend met zoveel lieve mensen om ons heen, die met Nora en ons meeleven. Het was heerlijk om alle reacties te lezen!

Heel veel liefs!

Sjors, Astrid, Nora en Sepp

1. Judith:
    8 juli 2017
    Wat een een mooi leerzaam avontuur weer om op terug te kijken. Blijft ongelooflijk mooi wat ze daar allemaal kunnen betekenen voor jullie. Nu nog even lekker genieten en dan ook weer spannend om thuis aan de slag te gaan met alle tips. Veel plezier de laatste daagjes en tot snel
  2. Mieke:
    8 juli 2017
    Elke morgen dat ik wakker werd verheugde ik me weer om het reisverhaal te lezen van jullie. Heerlijk mooi en ontroerend.
    Ik kom snel de verhalen aanhoren.
    Lieve Nora sepp Sjors en Astrid geniet nog lekker na. Tot gauwxxxxxxxxxmieke
  3. Priscilla:
    8 juli 2017
    Lieve nora ik ben blij dat je het naar je zin had en leuk hand maar jammer ga je weer naar huis heel veel plezier met de zomer vakantie
  4. Miranda Bal:
    8 juli 2017
    Wat geweldig dat jullie dit hebben mogen meemaken. Super leuk om te lezen en om de foto's te zien. Geniet van jullie vakantie en natuurlijk van de stappen die Nora heeft genaakt en nog gaat maken!
  5. Jeannette Looije:
    8 juli 2017
    Wat een leuke blog . leuk om te lezen en wat een vooruit gang geboekt.
    Sepp. wat leuk dat jij ook zoveel heeft gedaan.
    Mooie foto`s top.
    geniet nog even en goede reis terug .
  6. Melissa Van der Meer:
    9 juli 2017
    Wauw, wat is het steeds weer leuk, interessant en gaaf om jullie verhalen te lezen en de foto's en filmpjes te zien! Vooral het filmpje van Norah die verteld over haar therapie vond ik ontzettend leuk! Afscheid nemen is nooit leuk..... Wat kunnen jullie terugkijken op een superleerzame, intensieve en vooral lolhebbende therapie! Geniet nog even lekker met elkaar de komende dagen! Liefs
  7. Martin en Marieke:
    9 juli 2017
    Fijn dat Nora zulke stappen heeft gezet. Indrukwekkend om de verhalen lezen l!!
  8. Marit:
    9 juli 2017
    Wat super fijn dat het zo'n succes is geweest!
    Wat een leuke verhalen!
    Nog even lekker met elkaar genieten!
    Xxx
  9. Anne-Mieke Berkel:
    10 juli 2017
    lieve familie,
    Iedere dag met veel plezier het dagboek gelezen. Wat heeft Nora weer stappen gezet in haar ontwikkeling. Het is zo de waarheid wat je schrijft: je wordt bij de therapeuten begrepen, zij begrijpen waar je als ouders tegenaan loopt.
    Nog hele fijne dagen met elkaar en alvast een goede reis naar huis met prachtige handvatten.

Lieve groetjes van mij
  10. Wilma Degeling:
    10 juli 2017
    Fijn dat Nora met succes zo hard gewerkt heeft deze therapieweken, dat jullie je gesteund en begrepen voelen en dat jullie er ook allemaal veel van opgestoken hebben. Dat jullie verblijf niet alleen nuttig maar ook nog eens ontzettend plezierig was/is, spat van de foto's en films. Geniet de laatste dagen en heb een goede terugreis.
  11. Judith:
    13 juli 2017
    Wat was het weer een fantastisch avontuur en wat ongelofelijk fijn dat jullie dit konden doen! Geniet nog even van jullie vakantie en succes met het oefenen. We hebben met veel plezier jullie verhalen gelezen en jullie foto's en filmpjes gekeken.